måndag 20 augusti 2012

Halter

Jaha nu är vi hemma igen! Vi har haft en jättetrevlig resa! Vi reste på onsdagen den 8 augusti och var framme på torsdag eftermiddag. Då var redan hästägarna på plats. Brita Klarenfjord och hennes man Bengt, Lennart Vallin, Torbjörn Johansson och Mikael Viklander. De hade flugit ner. På torsdag kväll fick hästarna röra sig lite lätt i stora arenan. På fredag tränade vi lite mer på allvar. På lördag morgon när jag kom till stallet och skulle morgonfodra kom en tjej och frågade om det var jag som ägde Pablito. Hon ville att han skulle vara med i halter för 3 åriga hingstar. Det var bara 2 starter och det behövdes 3 starter för att det skulle bli EM klass. Jag sa att han kunde vara med om någon annan ställde ut honom. Halter är inte min specialitet direkt! Dessutom skulle ju Styrbjörn tävla cutting ungefär samtidigt. Jag var ju tvungen att gå och titta på min häst. Jag höll på att inte känna igen honom. Han har nog aldrig varit så blank och fin! Det slutade med att han fick en bronsmedalj, Jenny Jonssons Its All About Me fick silver och den Italienska hästen vann, vars ägare var den som ville att Pablito skulle vara med. Här är några bilder ifrån haltern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar