tisdag 7 augusti 2012

Starlite

Idag packar jag inför resan till Tyskland. Vi ska åka till Europamästerskapet för quarterhästar. Styrbjörn ska tävla Snorkan och Nellie i JR cutting. Det var meningen att jag skulle tävla Starlite i JR bit reining, men hon är tyvärr fortfarande halt. Det visade sig att det inte var en böld utan hon har fått sig en smäll, troligtvis en spark på högra låret. Så jag är lite ledsen över det. Jag ska i alla fall rida Pablito i JR snaffelbit reining. Han har ju inte så mycket att göra där igentligen, men jag ville ta med honom från början för att han skulle ha varit i den här tävlings arenan. Planen med Pablito är att jag ska tävla honom i det Europeiska Reining Futurityt som går i samma arena i mars nästa år. Om jag hade vetat att Starlite skulle vara halt hade jag nog inte tagit med honom heller, eftersom vi måste vara kvar hela nästa vecka också bara för hans skull, men nu är han ju anmäld och inbetald så det är bara att se glad ut! Vi får väl ta det lite som en semester. Vi ska även ta med Torbjörn Johanssons Jane och Mikael Viklanders Candy som ska tävla Amateur Cutting. Här är en bild på Starlite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar